Ik wil meer klanten vanuit mijn online kanalen
Op een eigen contentplatform deel je kennis en bied je inspiratie aan andere ondernemingen. Zo kom je ook in beeld bij ondernemingen en organisaties met wie je nog geen contact hebt. Tegelijkertijd versterk je de relatie met bestaande klanten.
Nieuwe klanten aantrekken
Veel ondernemingen zijn voor de instroom van nieuwe klanten afhankelijk van hun bestaande netwerken. Ook buiten deze netwerken zijn er potentiële klanten in overvloed. Die zijn echter minder makkelijk te bereiken. Met een contentplatform kom je in het zicht van deze onzichtbare doelgroep door kennis te delen en inspiratie te bieden over onderwerpen die deze doelgroep aanspreken. Ze komen dan vanzelf op het contentplatform terecht. Op deze manier ontstaat er een eerste begin van een relatie die verder is uit te bouwen.
Bestaande klanten binden
Bijkomend voordeel is dat het contentplatform ook bestaande klanten blijft binden. Je reikt informatie aan die hen helpt beter te ondernemen. Voor de uitvoering maken ze vervolgens gebruik van de producten en/of dienstverlening die jij aanbiedt. Op deze manier versterk je ook de relatie met je huidige klanten. Je krijgt dus niet alleen meer klanten, maar ook betere klanten.
Medewerkers gezicht geven
Een contentplatform is uitermate geschikt om de mensen achter het platform een gezicht te geven. Bijvoorbeeld met blogs, interviews waarbij medewerkers optreden als experts en medewerkersvideo’s. Of door ze in beeld te brengen bij how-to-video’s. Je laat dan ook zien waar je onderneming voor staat en hoe klanten met jullie producten en/of dienstverlening hun prestaties kunnen verbeteren.
Interactie met klanten
Een ander aspect van een contentplatform is de mogelijkheid de interactie met de doelgroep te bevorderen. Bijvoorbeeld door bezoekers van het contentplatform de mogelijkheid te bieden een reactie te plaatsen bij de content. Zo kom je ook te weten wat leeft bij jullie doelgroep en kun je daarop anticiperen.
Lees verder: Zo werkt het